vineri, 4 septembrie 2015

Optimizarea motoarelor de cautare



Optimizarea pentru motoarele de cautare, SEO, acronimul englez pentru procedura „Search Engine Optimization”, este un proces de promovare website privilegiata a vizibilitatii unor pagini web, favorizand o anume ordonare a rezultatelor cautarii si accesului si, implicit, un anumit efect de marketing comercial.

Procesul reprezinta suma tehnicilor si procedurilor informatice de programare si soft, prin care un site anume este promovat si propulsat in lista de cautare a unui motor, functie de un pachet de cuvinte, imagini sau simboluri cheie, fiind un serviciu oferit uzual de unele companii si corporatii de profil.


Initial, motoarele de cautare clasice ordonau paginile identificate doar dupa cuvintele cheie; dupa ce proprietarii de site-uri au abuzat de aceasta maniera de ordonare a cautarilor, ca furnizori de servicii de internet cu pozitii dominante, apropiate monopolurilor, respectivele motoare de cautare au fost nevoite sa elaboreze algoritmi mult mai sofisticati ca si complexitate si soft. Astfel, au fost introduse etichete in cuprinderea textului, numele domeniului, elementele si etichetele HTML, indice de frecventa in pagina si global al cuvantului-cheie, original sau sinonim, atribute de imagine, genericul link-urilor induse, numarul de hyperlink-uri la si de la o pagina web, calitatea si complexitatea site-urilor de startare a link-urilor catre pagina, consacrarea in timp a unui site.

In acceptia comuna, SEO este o componenta singulara a strategiilor de marketing avansat, in cadrul strategic al unei campanii de marketing, raportandu-se virtual la asteptarile si cautarile potentiale ale vizitatorilor, in raport cu maniera de functionare a algoritmilor de cautare, pentru a pune in corespondenta site-urile respective, dupa regula comerciala a cererii si ofertei. Unele din interventiile SEO, de codare a unui site, nu comporta modificari sesizabile de vizitatori, ierahizarea structurii, blocarea unor opţiuni care ar antrena evitarea indexarii complete a site-ului, desi pastrarea unui continut unic este lejer de indexat si de extras de catre site-uri.

Optimizarea motoarelor de cautare este, de asemeni, un termen generic in consulting, care opereaza in contul clientilor exteriori contractanti sau care apeleaza la astfel de proceduri in interiorul unor firme din domeniu. Pentru ca un astfel de proces eficient de optimizare poate reclama schimbari in codul-sursa initial al site-ului, uzual se recomanda ca secventa SEO sa fie prevazuta si inclusa in proiectia, dezvoltarea si design-ul original al site-ului, pentru fi prietenos si mai acrosabil de catre motoarele de cautare, acronimul englez pentru „Search Engine Friendly”, care descrie elementele de design, menu, sistemul de management al continutului si oferta de produse si servicii care reclama o eficientizare eficienta, facila si rapida, ajustabila in functie de raspunsul pietei.

Formal, numai motorul Google ar avea cam 300 de factori variabili, amalgamati prin combinari de soft in componenta algoritmilor de afisare a rezultatelor cautarii, dupa importanta si prioritatea factorilor de ranking si a plasarii intr-o anumita ierarhie. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu