luni, 16 februarie 2015

Cum sa returnati un bilet de avion

Daca planurile de calatorie se schimba pe neasteptate, va puteti trezi cu un bilet de avion care nu va mai este de folos. Cele mai multe bilete pe care le cumparati prin intermediul site-urilor web sau agentiilor online sunt clasificate ca nerambursabile deoarece sunt mult mai ieftine decat cele rambursabile. Asa cum se intelege din denumire, nu veti fi in masura sa va recuperati toti banii pentru un bilet nerambursabil, insa exista posibilitatea sa va deduceti o anumita valoare din viitoarele calatorii. Cele mai ieftine bilete de avion pot fi gasite pe internet.

In primul rand, verificati tariful clasei de pe biletul dumneavoastra pe care ar trebui sa fiti in masura sa il gasiti pe itinerariu sau pe chitanta si care, de obicei, este indicat printr-o singura litera. Daca zburati la o clasa economica, atunci literele Y si B semnifica clase cu tarif intreg si pentru care biletul este rambursabil. Celelalte litere indica clase economice pentru care se aplica reducere si care sunt nerambursabile. 



Apoi, verificati politica de rambursare a companiei aeriene pe site-ul web sau printr-un telefon la centrul de rezervari. In cele mai multe dintre cazuri, daca ati platit prin intermediul unui card de credit, va puteti recupera banii pe biletul de avion prin intermediul site-ului web, dar poate fi necesar sa faceti acest lucru prin telefon sau la casa de bilete, in functie de circumstante. De asemenea, puteti sa va preschimbati biletul pentru un zbor echivalent fara alte costuri suplimentare. Aveti grija sa verificati balanta cardului dumneavoastra pentru a fi sigur ca v-ati recuperat banii.


Este recomandabil sa cititi politica de preschimbare a biletelor de avion a companiei aeriene de la care ati achizitionat biletul. In cele mai multe dintre cazuri, nu veti fi in masura sa va recuperati banii direct, dar puteti obtine un voucher pe care sa il folositi pentru zborurile viitoare. Politicile difera in functie de compania aeriana, dar cele mai multe va permit sa va preschimbati biletul cu altul. De obicei se achita o taxa de preschimbare precum si diferenta de bani in cazul in care noul bilet este mai scump decat cel pe care doriti sa il preschimbati. Cu toate acestea, nu veti fi despagubit daca noul bilet este mai ieftin. Daca nu aveti planuri de calatorie urgente, cele mai multe companii aeriene permit folosirea acestui bilet minus taxele sa fie in vigoare timp de un an. In functie de compania aeriana, de regula, puteti folosi voucherul numai pentru aceeasi destinatie ca si in biletul original.


La sfarsit, intrebati reprezentantii companiei aeriene despre politicile de rambursare / schimbare in caz de urgenta. Daca trebuie sa va schimbati planurile de calatorie pentru motive cum ar fi imbolnavirea grava sau un deces in familie, compania aeriana s-ar putea sa aiba reguli mai relaxate pe baza documentatiei pusa la dispozitia companiei, pentru a dovedi urgenta. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu